söndag 1 april 2012

Mål

Jag sitter här i mina föräldrars vardagsrum. Jag och Mamma har kollat på hockey och sedan "Så ska det låta", samtidigt som vi har spelat ett nytt spel, Rumble, på våra iPhones. Jag har aldrig spelat det förut men mina snälla vänner Emma och Frida introducerade det för mig idag när vi spelade yatzy och drack te.
Det jag nu sitter och funderar på är mål. Kanske inte mina visioner av livet, eller med livet. (Vilket det istället talades om i natt efter 2-snåret). Utan främst mål med min träning. Jag ska försöka fundera ut några mål som jag ska ha.

Jag ska ju köra tjejklassikern i år. Jag har gjort 1 del utav 4. Nu så ska träningen inrikta sig på cykling. Det är ju några mål i sig, att klara tjejklassikern.

Men jag behöver fler mål. Fler utmaningar.

Jag har nog lagt en målvikt, men den känns himla svår att nå. Det känns som om dessa sista kilon kommer bli svåra att bli av med. Jag måste verkligen tänka på vad jag äter och hur mycket jag äter. Jag kommer kanske för första gången anstränga mig på riktigt för att nå målet med min viktminskning. Fast det är ju lite tanken också, att man ska anstränga sig. Det ska vara lite svårt. Jag måste bara ge mig fan på att uppnå mitt mål. Nu ska jag vara "hemma" i Katrineholm och Falkenberg i över en vecka. När jag kommer tillbaka till Uppsala ska jag minst ha gått ner 1 kilo, helst lite mer eftersom jag inte vägde mig veckan som har gått.
Sen när jag har nått målet så blir det en utmaning att hålla vikten. Det kommer även det att bli svårt.

Men vad ska jag ha för träningsmål? Vad vill jag uppnå med min träning?

Ska jag ha någon speciell tid som jag vill klara av att springa en viss sträcka?
Ska jag ha något slags mål kopplat till mina benhinnor? Rehabtränings-mål?
Jag vill ha något slags mål kopplat till att få till lite snyggare armar. - Frågan är vad?
Sen har jag ju ett mål om att springa milen. Hittills har jag inte gjort det. Har iof inte testat, men snart är det väl dags.

Ska nog kunna formulera något. Inte ikväll men kanske imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar