onsdag 25 april 2012

Morgonens förvirring

Jag skulle ju gå upp tidigt i morse. Blev inte så, vilket gjorde att jag somnade om i cirkus 15 minuter och föll i en orolig dröm. Jag drömde att jag mötte en gammal vän till mig. En person som jag har känt sen förskolan och som rycktes i från oss alldeles för tidigt i höstas.
Han var inte sig själv, han hade krymt (kanske har det med att vi alltid var lika långa, men att han sedan stannade och jag fortsatte växa en bit till). I drömmen pratade vi en kortis innan han skulle vidare, jag beklagade att hans pappa hade gått bort. Han tackade. Han gick sin väg och en kvinna kom fram till mig. Jag skulle skriva upp mig i någon besökslogg. Jag fattade ingenting... Sen insåg jag. Jag kan ju inte besöka honom. Han finns ju inte här längre, han är död. Jag sa till kvinnan att jag kan ju inte besöka någon som är död. Hon förstod inte vad jag menade och jag blev arg och ledsen..
Jag vaknade upp med ett ryck. Förvirringen var total.
Sen inföll sig känslan av förtvivlan och sorg över att världen kan vara så grym ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar