lördag 28 april 2012

I mål

Jag trodde inte att det skulle vara möjligt. Men ibland går vissa saker i livet bättre än vad man har förväntat sig. Man kan säga att jag inte skulla kunna få en bättre start på Valborgs helgen än så här.

Idag åkte jag ner till Viktväktarna. Jag hade tänkt att göra det igår eftermiddag, men vägde mig innan hos Malin och insåg att det inte var någon bra idé. Det är skillnad att väga sig på morgonen och eftermiddag/kväll. Jag vill ju få så bra resultat som möjligt så jag väntade till i morse.

Vilket var ett smart val av mig.
75,9. Jag hade alltså nått min målvikt som var 76.
Jag kanske inte hade ätit så bra frukost men jag nådde min målvikt. :)

Det tog mig exakt 6 månader att nå min målvikt. Anledningen till att jag har så bra koll är att jag vet att dagen efter fasters lilla älskling hade kommit till världen så gick jag och skrev in på hos VV. Sen åkte jag hem och träffade lilla Frans hos älskade Bror. Och i går blev Frans 6 månader.

6 månader, 15 kg lättare.
Jag är nöjd. 

Nu kommer utmaningen. Att hålla vikten.
Får se hur det blir nu till valborg. Kan hända att jag går upp eftersom det blir en hel del cider, vin och bubbel under helgen. Men man ska leva också. Som min konsulent Anna sa till mig efter en vecka som jag hade gått upp, och jag hade missskött mig. "Har du haft roligt?" - Ja! Svarade jag.

Så i helgen ska jag ha roligt, jag ska unna mig. Men jag har ett nytt tänk och jag vet att jag kan göra vissa val som påverkar mig. Gäller att göra rätt val.

Nu ska jag försöka söka lite jobb.

2 kommentarer:

  1. Du ÄGER! Så en stressig skit vecka avslutades jääävligt bra! Du nådde din målvikt!! Grattis! och inte nog med det, du dödade milen! Respekt! *high five* Im right behind you! :) kram!

    SvaraRadera
  2. Anna, herregud vad duktig du varit! 15 kg på ett halvår är riktigt, riktigt, riktigt bra gjort och jag hoppas du är rejält stolt över dig själv! Jag tycker alltid att du är fin, oavsett kilon hit eller dit, men jag märkte nu sist vi träffades att du verkade må väldigt bra och det är det viktigaste! Jag är glad för din skull! Jag läser din blogg och hoppas jag kan bli smittad av din träningslust lite jag med! Hoppas du har en underbar kvalis sötnötis! Stor puss!

    SvaraRadera