fredag 20 april 2012

Fredags funderingar

Jag vet. Jag vet att jag inte borde. Man ska inte säga att man måste göra saker. Man ska inte säga att man borde göra saker. Men det är svårt att lära en gammal hund att sitta. Jag älskar ju listor. Gillar att rada upp sakerna och jag älskar att stryka dem.

Den här helgen har jag sedan länge planerat att jag egentligen inte ska göra någonting. Jag ska inte åka iväg någonstans. Jag ska inte festa. Jag har inga vänner som kommer och hälsar på mig. Jag ska göra ingenting. Men egentligen har jag tänkt att jag ska göra en massa saker.

Jag är ju en tidsoptimist ända ut i fingerspetsarna. När jag åker någonstans tar jag alltid med minst en bok, en stickning och sen ska jag även hinna plugga och helst göra någonting mer och helst läsa tidningen jag tog med mig också. Jag tror att jag har så mycket mer tid än vad jag egentligen har. Det brukar oftast sluta med att jag inte har läst en enda sida i boken, jag har knappt stickat något alls. Jag skrev några rader till skolan och blädrade i tidningen.
Jag önskar att jag kunde få några fler timmar per dygn.
Då skulle man kunna träna varje dag. Man skulle hinna med de vardagliga sysslorna. Man skulle hinna med sina vänner och man skulle kunna sova 8 timmar varje natt.

Som sagt. Jag har tänkt att jag ska göra ingenting. Detta är vad jag menar med ingenting:
Jag har tänkt att imorgon och på söndag ska jag hinna att:
  • Gå morgonpromenad - helst lördag och söndag
  • Åka till VV
  • Tvätta
  • Städa hela lägenheten ordentligt - dammsuga, damma, skura och plocka i ordning
  • Rensa mitt skrivbord
  • Sortera mina träningskläder
  • Packa ihop alla vintersaker såsom skor, jackor och vantar
  • Rensa lådorna under sängen
  • Gå igenom min svarta hylla i rummet
  • Organisera min garderob
  • Skriva "personligt brev"
  • Färdigställa mitt CV
  • Söka jobb
  • Skriva en sammanfattning på undersökningen från Trygg Hansa till vårt Examensarbete
  • Sammanställa Christel Perssons artikel om hållbar utveckling - examensarbetet
  • Göra tre figurer till examensarbetet
  • Simma
  • Cykla minst 4 mil med Rebecka på söndag
  • Ringa och felanmäla vårt avlopp i badrummet
  • Löpträna
  • Köra ett styrkepass på gymmet
  • Köpa en försenad födelsedagspresent till Malin
  • Bjuda in till min examensceremoni
  • Sova minst 8 timmar/dygn
  • Myskväll med Vickan?!
Undra vad jag kommer hinna med. Vad tror ni?

Nu ska jag sova. Imorgon börjar en ny dag...

2 kommentarer:

  1. Hmmm..Det där låter ju som inte-ingenting! Jag älskar också listor men ibland stressar man bara ihjäl sig då man vill börja stryka saker från listan. Ett tips som jag har lärt mig är att börja numrera listan! Alltså, vad är viktigast/bör tas tag i asap och så bestämmer man sig för att göra kanske de fem-tio sakerna som står överst och att man efter det är klart får göra precis vad man vill! Kanske man då ändå väljer att göra något från listan för att man då känner för det, för att det inte längre är ett måste, och att man fått känslan av att man ju redan varit "nyttig" och effektiv. Puss på dig min kära vän och hoppas du får en underbar dag! Jag tycker du ska unna dig några timmar i soffan med din favoritserie också! <3

    SvaraRadera
  2. Finaste Ida. Jag har tagit till mig dina ord och försökt prioritera. Träningen hamnade överst och att ta sig till VV. Nu ska jag försöka skriva ihop ett personligt brev så att jag kan börja söka jobb. Imorgon får det bli att städa lägenheten. Det är speciellt skönt att vara ensam här - man kan lämna diskberg, tvättpåsar med kläder utan att man får dåligt samvete inför kombon. ;)
    Hoppas du har en riktigt fin helg! Fått veta någonting om sommarjobb?

    SvaraRadera