torsdag 5 april 2012

Framtid

Om några månader tar en livsstil som jag har vant mig vid slut. Jag har endast en föreläsning kvar, jag har inga obligatoriska seminarium att vänta utan jag ser ett slut på min studietid. Sen finns det inget som säger att jag inte kommer sitta där i skolbänken igen med pennan i högsta hugg.
Men troligtvis och förhoppningsvis blir det inte inom de kommande åren.
Jag ska självklart söka en kurs till i höst, men jag vill ju helst jobba. Arbeta, testa, prova och tjäna pengar. Slippa leva på 8000 kr i månaden ska bli härligt.

Så för att få ett arbeta så måste jag skriva ett CV. Något som jag har tänkt att göra i flera veckors tid. Men har jag börjat? Svar Nej. Jag har fått CV:n av människor i min närhet. Så jag har någonting att titta på, få inspiration av och kanske använda mig av.

Nu har jag i alla fall börjat. Jag har öppnat ett nytt dokument, döpt det till Anna - CV 2012.
Det är i alla fall en början. Steget mot framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar