tisdag 24 januari 2012

Tisdag

Nu hamnade jag här igen, fast jag skulle skriva på mitt arbete. Känns som om detta syndrom kommer fortsätta under hela våren.
När jag vandrade runt på FB så kom jag in på en tjejs sida, som jag läser examensterminen tillsammans med. Hon skrev om nästa termin, terminen då man är färdig lärare, terminen som man ska börja arbeta. Hon skrev att istället för rädlsa och ängslan så skulle hon se på det med spänning. Undra om jag också ska försöka göra det? Inte vara rädd för att bli färdig, utan se det som det är mitt nästa äventyr. Kanske blir lättare så?

Innan dess så ska jag ju ta en massa beslut om min framtid. Blir det att volontärarbeta eller söka lärarjobb? Behålla lägenhet eller flytta hem alla sakerna till mina föräldrar? Stora och viktiga beslut.

Nej nu ska jag fortsätta att bläddra i boken "miljöhistoria" och hoppas jag finner något jag kan få användning för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar