lördag 14 januari 2012

Tillbaka

Jag är tillbaka i Uppsala efter jul"ledigheten" och tentaveckan är över. Skrev tentan igår, som gick som de gick, men nu är det i alla fall över. Blev inte så mycket tid nu i veckan till att göra annat. Vakna, plugga, plugga, te, plugga, lunch, trefika, plugga, mat och sova. Ungefär så såg måndag, tisdag, onsdag och torsdag ut.

Igår när jag hade lämnat tentan bakom mig kom finaste Frans till mig, och hans föräldrar förstås. Vi åt god mat, lite efterätt och kollade "På Spåret". Sen blev det skavlan men då var de tvugna att gå hem. En lugn fredagskväll för mig blev det.

Idag har jag varit på VV. Lyckats gå ner 0,9 under julveckorna så det känns helt okej. Även om det är lång tid så har jag faktiskt inte mätt, vägt eller skrivit upp någonting alls. Så jag är supernöjd med att jag ändå inte har gått upp, utan faktiskt gått ner.
Nu ska jag börja skriva upp igen och ta kontrollen över maten för att göra 2012 till det bästa året. Är så sjukt sugen på träning just nu. Har spenderat några timmar nerkrupen i sängen och läst fitness bloggar. Det peppar än ännu mer till träning.

Idag var det premiär på gymmet i Uppsala för i år. Det blev 5 km på löpbandet och sen lite ben, armhävningar, plankan och bänkpress. Imorgon ska jag nog köra stakmaskinen, armar och mycket mage. Ska boka in lite pass till veckan också. Mest spinning faktiskt. Så jag får träna kondition utan att belasta benhinnorna för mycket.

Nu ska jag palla mig upp ur sängen, ta på mig sköna kläder och cykla iväg till finaste Vickan och äta soppa och slappa i hennes soffa. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar