måndag 16 januari 2012

Första dagen på sista terminen

Då har jag inlett min sista termin. Hade introduktion idag och kastades helt in i allt. Jag har fortfarande inte förstått något känns det som. Vi ska skicka in ett arbete i morgon kväll kl 18. Har ingen aning om vad jag ska göra, eller vad jag ska skriva.
Efter föreläsningen åkte jag ner på stan för en vaxning, sen blev det Friskis med bästa Vickan, sen hem för att laga mat och sen hamnade jag farmför TV:n, det är ju idrottsgalan. Och det kan man ju inte missa ;)
Det blir väl antingen att sätta mig in i studiehandledningen efter detta eller så gå upp tidigt tidigt i morgon och läsa då. Imorgon ska jag iaf ha en vilodag från träningen, känner att kroppen behöver det.

Jag tror inte att det var förrän igår som jag på något sett insåg att jag faktiskt har gått ner i vikt. Jag vet att jag har fått fina kommentarer från söta vänner och släkt. Men egentligen spelar det ingen roll vad andra säger, utan det är vad jag tycker själv som spelar roll. Jag tror jag nu också har insett att jag var större än vad jag trodde. Imorse, sista lediga tiden innan nya terminen börjar, så kollade jag på Biggest Losers Sverige. Deltagarna pratade om att de aldrig själva såg sig som stora. Jag håller med, även om jag inte väger några 120 kg och har fetma så förstår jag vad de menar. Man ser sig själv som sitt bästa liksom. Det är väl egentligen bara min bror (kanske mamma och pappa också) som har varit ärliga och sagt vad de tycker.

Men igår så kollade jag på lite bilder sen i somras, och såg för första gången att jag faktiskt har gått ner i vikt. Även fast jag vet att jag har gjort det, har ju fått bekräftat vecka på vecka att antalet kilon minskar på vågen, så har jag inte riktigt sett det.
Har ju faktiskt lyckats med -7,6 kilo. Men det är inte slut än. Jag skulle vara så sjukt nöjd om jag lyckats går ner 5 (helst 5,4) kg till. Då skulle jag vara så nöjd. Så nu ska jag börja vara duktig och skriva upp det jag äter, dricker och vad jag tränar.

Beach 2012 here we come!
Det är ju härligt att jag har en så fin träningskompis som Victoria. Allt blir roligare när man är två!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar