måndag 2 januari 2012

2011

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Svårt. Jo, jag anmälde mig till tjejvasan. Till min förtret så har det fortfarande inte kommit någon snö som jag kan träna på.

2. Höll du några av dina nyårslöften? Idag kan jag inte komma ihåg om jag hade några nyårslöften, får gå tillbaka i bloggen för att se om jag skrev något. Nyårslöftena förra året handlade om tanvård. Att jag skulle använda tandtråd. Har väl gått sådär, men tandläkaren var nöjd när jag var på besök. Så då kanske jag höll det ;)

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja, min bror blev pappa första gången till en underbar liten älskad Frans (Fasters stolthet) och min fina vän Elin blev mamma för andra gången till en liten söt Wilma. Andra som fick barn är min arbetskompis Pinar som fick en liten son, och en kompis i Usa blev pappa.

4. Dog någon som stod dig nära? Ja. Min älskade Morfar gick bort efter en tids sjukdom kanske man kan kalla det. Demens är en sjukdom som förstör människor, som suddar ut deras personligheter. Jag saknar honom men jag tror att han har det bättre nu, var han än är så lider han inte längre. Sen gick min gamla klasskompis Emil bort. Hans liv togs ifrån honom alldeles för ung. Det gör mig väldigt ont i hjärtat.

5. Vilka länder besökte du? I år besökte jag ännu en gång USA. Det stora landet. Jag och Maria tog en 10 dagars resa dit och oj vad jag älskar det. Jag kan inte hjälpa det men jag är en sucker för det landet (iaf vissa delar & vissa människor). Annars har jag nog bara hållt mig i Sverige. Blev inte ens Danmark i år.

6. Är det något du saknat år 2011 som du vill ha år 2012? Jag har saknat lite lust och handlingskraft. Som om mitt liv har gått på rutin och har inte haft lust med så mycket och orkat ta tag i saker. Lättare att göra ingenting. Så mer ork och "livsglädje" kanske man kan säga.

7. Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas? 27 oktober, när fasters älskling kom till världen.

8. Vad var din största framgång 2011? Det måste nog vara att jag lyckades gå ner 6 kg på kort tid, tack vare VV. Bara att forstätta neråt nu.

9. Största misstaget? Man lär sig av sina misstag, utan dem skulle jag inte vara den jag är idag. Så på ett visst sätt så finns det inga misstag, bara mindre lyckade handlingar som man lärde sig av.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Benhinnorna som aldrig vill bli bra, men nu ligger basketbollen på hyllan så om några år kanske jag är bra igen. Magen är ju som vanligt inte min bästa vän.

11. Bästa köpet? Jag har blivit trött på all konsumtion. Man ska handla och handla. Mina nya löparskor då kanske, för att dra till med något.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Min resa till USA och shoppingen där.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? När min bror berättade att jag skulle bli faster.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011? Låten Holltwood Hills med Sunrise Avenue, Jar of hearts av Maddi Jane, Give me everything med Pitbull. Finns massor av låtar, men dessa är bara ett litet urval. Adele kan man ju inte heller glömma.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Jag tror att 2011 var nog ett år där jag har varit mer ledsen än tidigare. Ledsen och ledsen, men mer nedstämd. Får försöka ändra på det till nästa år.

16. Vad önskar du att du gjort mer? Fokuserat på människor och saker som förtjänar det.

17. Vad önskar du att du gjort mindre? Suttit hemma i min ensamhet.

18. Hur tillbringade du julen? Hemma i Katrineholm med huset fullt av folk. Uppsalafolk, Lulebo och Engelsmän.

19. Blev du kär i år? Det skulle jag nog inte kalla det. Eller jo, i Frans.

20. Favoritprogram på TV? Kollar ju väldigt lite på TV. Mästarnas mästare är ju en favorit samt Så mycket bättre.

21. Bästa boken du läste i år? Det måste vara Anna Janssons böcker om Maria Wern. Har läst alldeles för lite, men ska försöka ändra det. Älskar ju verkligen att läsa.

22. Största musikaliska upptäckten? The Script, Adele.

23. Har du gjort några speciella förändringar under året? Kan jag väl inte påstå. Ändrat kanske hur och vad jag äter.

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Jag är dålig på att minnas presenter. Jag åt en himmelskt god middag på Koh Pangang med fina människor. Det slår alla presenter.

25. Något du önskade dig men inte fick? -

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2011? Som sagt åt god thailändsk mat med nära och kära i Uppsala och drack sedan drinkar på Flustret.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Skulle vara att min kära gamle vän skulle fått slippa det helvetet som hon har gått igenom i höst. Mitt år skulle fått varit bättre om jag hade fått arslet ur vagnen på fler områden i mitt liv. (Kankse?!)

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2011? Kör på det som jag känner mig bekväm i. Jeans/leggings och tröja. Klänning är även en favorit.

29. Vad fick dig att må bra? Att jag har så underbara vänner, utan dem skulle jag inte vara någonting.

30. Vilken kändis var du mest sugen på? Ian Sommerhalder - nu och för alltid.

31. Vem saknade du? Maria Anderzen.

32. De bästa nya människorna du träffade? Frans förstås. Marias vänner i USA, Jen, James och Kyle. Känns som om man mest träffar "gamla" människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar