söndag 15 januari 2012

Söndagsmys

Känns som om jag börjar komma sakta men säkert in i mitt liv här i Uppsala. Har varit och tränat två dagar i rad och träffat fina vänner. Imorgon börjar vårterminen, min sista termin i min utbildning till lärare. Jag har förberett mig genom att städa hela lägenheten och organisera mitt smink. Känner mig riktigt stolt över mig själv. Ni som inte vet det, så är det faktiskt så att jag hatar att städa. Jag tycker inte att det är värt att lägga ner tid på. Jag kan jätte gärna städa hos någon annan, till exempel min gamle vän Elin. Men hemma hos mig själv. Usch och fy. Det är tråkigt och oftast är inte ens den sköna känslan efteråt värt det. Men idag känns det bra. Jag har städat ordentligt också, dammat lister och skurat hela lägenheten.

Nu sitter jag i soffan, med tända ljus och tittar på handboll. Sverige mot Makedonien i handbolls EM. Livet är rätt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar