måndag 23 januari 2012

Ny vecka, nya möjligheter

Inläggen glesnade förra veckan vilket berodde på den intensiva veckan jag hade i skolan. Min känsla efter varje dag på universitetet var "jag vill gråta". Jag var sjukt stressad och nere för allt vi ska göra och hade idétorka vilket inte är så lägligt när man ska komma på ett syfte och frågeställningar på några timmar. Panik - var känslan under hela veckan. Tills jag tog helg, vilket jag gjorde vid 18.30 i en bil i Hälsinglands många skogar. För helgen spenderades hos min svägerskas föräldrar utanför Alfta, tillsammans med min mor, far, bror, svägerska, brorsson, svägerskans föräldrar och mina två kusiner. Vi har ätit gott och har äntligen fått åka längskidor. Jag har väntat hela vintern, men i lördags var det dags. Skönt. Till och med skönt med träningsvärken nu efteråt.

Får se om man kan ta och åka någonting nu i helgen, antingen i Storvreta eller uppe i Sandviken. Måste ju upprätthålla skidåkningen på något sätt.

Den här veckan känns även lättare, skolan känns överkomlig. Jag borde egentligen sitta nu och jobba på min bakgrund och läsa avhandlingar, men jag hamnade här. Och om cirkus 15 min ska jag träffa Vickan på gymmet, så jag borde byta om.

Ikväll ska jag kolla innebandy med Johanna. Ska bli trevligt, fast jag är ju ingen expert på innebandy precis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar