onsdag 4 januari 2012

Leva i nuet

Jag har precis kommit hem från min fina gamle vän Elin. Vi pratade om att leva i nuet och uppskatta de små sakerna i livet. Att det finns något positivt i varje dag även om det kan kännas att man haft en riktig skitdag.

Dagens stora och små ljusglimtar:
1. När Julia ropar "Anna!" när hon hoppar ur bilen och springer sitt snabbaste och kastar sig i min famn (och jag fångar henne precis innan hon skulle slå näsan i asfalten). Mitt hjärta smälte en aning.
2. "Min Anna!" - Julias fina kommentar vid kvällsmaten
3. Att det var en stjärnklar kväll när jag promenerade hem. En dag ska jag lära mig fler stjärnbilder, för jag tycker det är intressant.
4. Att jag har fina vänner. Speciellt Frida och Elin som jag har träffat idag.
5. Wilmas leende, hon ler med hela ansiktet och ögonen tindrar. Finns det en gladare och nöjdare bebis?

Det var vad jag uppskattar med denna dag. Mina ljuspunkter under en blåsig onsdag.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar