fredag 29 mars 2013

Viktresultat

Igår var det torsdag. Dags för mig att väga mig med andra ord. Upp på vågen och den ger mig samma resultat som förra veckan. Suck. 79,8. 3,8 kg ifrån min målvikt. Jag har legat kring 80-strecket sen i oktober när jag kollar statistiken.

Jag tränat rätt mycket, springer ju 3 gånger i veckan (har ännu inte lyckats få in något spinningpass eller styrketräning). Men när jag är ute och springer är det oftast närmare en timmes löpning. Det borde ge resultat. Men jag vet att jag är dålig på att räkna rätt. Jag vet att jag ändå äter för mycket. Det är svårt i skolan när man inte lagar maten själv och när man är hungrig och äter alldeles för snabbt. Men banne mig jag måste skärpa mig. Det finns oftast mycket sallad till lunch, får endast äta det först för att mätta lite. Dricka vatten först kanske jag ska göra också.

Bara för att kolla, ifall att gårdagens resultat var en bieffekt på påskägget ju i personalen fick så vägde jag mig även idag. 79,5. Så jag tror jag räknar med det resultatet istället. Då blir det iaf -0,3 vilket alltid är något.

Nu ska jag försöka behärska mig under påsk och se till att komma ut på promenader, löpturer och kanske någon tur på skidor innan jag beger mig tillbaka till storstan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar