tisdag 5 mars 2013

Träning

Det blev te och smoothie i morse och sen kände jag att jag faktiskt kunde springa till jobbet. Det var nog bara lite morgon-trött-i-halsen och inte halsont på riktigt. Nu värker mina lår, men jag är glad att jag tog mig i väg i morse. Speciellt eftersom jag inte tog bussen från jobbet förrän 18.55. Sent sent sent. Kommer vara borta från jobbet i 12 timmar innan jag ska dit igen. Hej och hå!

På måndag ska jag börja med ett träningschema, ett löpschema. Jag ska ju som sagt springa Göteborgsvarvet. 2013 års nästa utmaning. Det ska bli otroligt spännande. Jag har aldrig sprungit mer än 1 mil förut så detta är verkligen en utmaning.
Till i maj ska jag ha fått in flera timmars löpträning och jag ska ha gått ner helst 5 kg. Det borde inte vara omöjligt. Jag tror att det är 10 veckor kvar. Då behöver jag gå ner 0,5 kg i veckan. Jag har klarat det förut så jag hoppas att jag ska klara det igen.
Lyckas jag dra ner på maten alltså minska mina portioner och sedan kommer i gång med träningen på riktigt (har inte tränat ordentligt sen i våras känns det som) så borde inte 5 kg vara ett för högt mål.

Att väga 5 kg mindre till loppet skulle göra underverk för mina knän och leder.
Nu ska jag diska, packa upp väskan och däcka i sängen. Trött tjej med ordentlig träningsvärk i benen (lär ju inte vara bättre imorgon).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar