söndag 24 mars 2013

Söndag

Då var det söndag igen.
Återigen sitter jag på ett tåg. På väg mot Stockholm. Helgen har spenderats nere i Alingsås med Ida. En riktigt mysig, lugn och skön helg.

När man sitter på ett tåg i sin ensamhet så är det många tankar som snurrar. Första delen av resan har jag glott på live resultats hemsida för att se hur det går för Uppsala när de spelar borta mot Luleå. Match 4 av 5. Uppsala leder med 2-1 i matcher, kan avgöra vilket de även gör. Uppsala är i semi och jag ska självklart dit nästa tisdag.

Nu när matchen är slut och matsäcken uppäten så får jag tid till annat. Vad ska den läggas på? Påbörja en ny bok, surfa olika hemsidor, tänka eller försöka att koppla bort hjärnan med hjälp av spel och musik.

Jag tror jag börjar med att försöka summera veckan och sen fundera ut en struktur för nästa vecka. Vad vill jag få gjort, vad och när ska jag träna, vilka ska jag hinna träffa och ska jag ta mig tid att städa lägenheten innan jag blåser norrut till Skoga för att fira påsk på ett nytt sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar