fredag 29 mars 2013

Påsk

Glad Påsk!

Jag sitter på ett tåg (ovanligt eller hur). Denna påsk blir inte riktigt som vanligt. Jag ska inte vara tillsammans med min mor och far utan jag ska fira tillsammans med min bror och min svägerskas familj. Det ska bli trevlig och även spännande och se hur de firar påsk.

I min familj har vi aldrig haft några påsktraditioner vad jag kan minnas. Vi har ibland varit i Luleå eller kanske oftast i Luleå. De senaste åren har jag varit nere i Falkenberg med mina föräldrar. Jag har hellre velat ha barmark än snö.
Men traditioner? Ja vi äter lite påskmat och ibland har man fått påskägg. Eller det fick jag väl som liten kanske. Sen har det varit dåligt med sådant.

Nu ska jag till en familj som gömmer påskägg som man ska leta reda på. Ska bli roligt och se hur det går till och vad mer för traditioner familjen Skogens har.

Jag önskar er alla en glad påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar