måndag 29 mars 2010

Luleå

Nu är jag verkligen i ett vinterland igen. Snö, snö snö överallt. Igår när jag och pappa åkte upp så snöade det större delen av vägen. Här är i alla fall inte våren på väg. Men på så sätt så kan jag öva mer på min längskideteknik. Jag har ju tänkt att jag eventuellt ska åka tjejvasan nästa år. Vilket är ganska stort för mig eftersom jag fram till denna vintern, när snön kom, har jag i stort sett hatat att åka längdskidor. Eller nu kanske jag inte va helt ärlig. Jag vet att jag förra året, om det nu va påsk eller jul som jag var uppe här i Luleå och jag testade på att åka längd. Jag blev nog avundsjuk på min bror och pappa som var ute och åkte. Så jag bestämde mig för att pröva.
Sen i år, eller sen jul så har jag åkt så ofta jag har haft chans. Vilket inte är så ofta eftersom jag inte har några egna skidor utan lånar min pappas. Han, som galen längdskidåkare har ju flera skidor, och som naturen ville så kan jag ha alla hans grejer. Perfekt!

Pappa ska nu ut och åka och se om man kan åka skidor hela vägen ut till våran ö. Mitt paradis. Det är så att vi har en somamrstuga här uppe, på en liten ö som min mor och morbror äger. Och jag måste erkänna att jag älskar denna plats högt. Det är en underbar plats där själen får ro. I alla fall min själ. Alla borde ha en sån plats.

Ialla fall så ska jag och pappa ut och åka i eftermiddag, fast inte ut till ön, utan i spåren vid ormberget. Jag funderar på att någon gång under min vistelse här att jag ska klara av att åka tre mil. Tjejvasan är ju på tre mil. Hittills har jag bara åkt dryga 1 mil. Men i ett helt annat tempo. Jag borde i alla fall klara 2 mil tycker jag.

Sen i kväll ska vi kolla på basket, Plannja mot Borås. Vinner Plannja så är de klara för semifinal. Så det kan bli en bra match tror jag. Herrbasket är himla roligt att titta på.

Som sagt är jag här för en vecka, och jag har tänkt att jag ska koppla ur. Varför ska man jämt vara kontaktbar? Vad är meningen med det? Varför ska man inte koppla ur i bland. Inte kolla mailen flera gånger per dag och kolla mobilen stup i kvarten. Min mobil är avstängd sen i går kväll vid 12 tiden. Får se hur länge jag klara av att ha den avstängd. Men jag ska ha semester. Urkopplad. Bortkopplad. Ro för själen, inte jämt ha koll.

Så nu hoppas jag att ni alla får en bra vecka. En mysig påsk och att ni får lite påskgodis att äta.
Nu ska jag spendera veckan med att läsa, baka bullar, åka skidor, umgås med släkten, gå promenader och lösa korsord.

Avkoppling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar