lördag 6 mars 2010

Hampus

Kan vara jätte gullig, när han söker kroppskontakt och vill ligga så nära som det möjligtvis går. När han kryper upp på armen, in i armhålan eller något liknande. Även när han ligger i ens famn och han kryper upp och lägger huvudet på en sida av halsen och tassen tar han på andra sidan. Som om han kramar om mig. Det är helmysigt (förutom allt katthår som man för överallt).
Men de senaste dagarna har mitt tålamod tagit slut. Att bli väckt varje morgon vid 6 tiden att att han skriker, skriker och skriker och klöser på min dörr om den inte är öppen. Ibland har det räckt med att jag öppnat dörren, sagt Nej! och stängt den igen. Men inte alla gånger.

Och inte i natt. Malin var inte hemma, vilker jag inte visste då. Och han ville inte sluta skrika. Jag släpte in honom. Och då såg han som sitt mission att försöka dricka ur mitt vattenglas som stod på min sängbord. Vilket jag inte tyckte var sådan bra idé eftersom min dator stod nedanför på golvet. Så jag var tvungen och ligga och vakta på honom och lyfta bort honom när han tog sats. Sen skulle han förstås ligga så nära som möjligt och spinna det högsta han kan. Jag är inte så himla glad över ljud på morgonen när man ska försöka somna om. Nått som jag dock gillar när jag ska försöka somna om är att kunna vrida och vända mig. Vilket blir väldigt svårt när man har en katt som ligger så nära som möjligt. Man vill ju liksom inte mosa honom.


Sen kom det himla roliga wake-up callet. Han bet mig i armen, för att jag inte klappade honom och gosade med honom på morgonkvisten. Då åkte han ut. Jag gav han lite mat, lite yoghurt och stänga ut honom, men när maten var slut så började skrikande igen. Var bara att släppa in honom. Då tog jag på mig öronproppar och lyckades faktiskt somna med honom, ganska nära, inte allt för nära så jag skulle mosa honom om jag rörde mig.

Sen vaknar jag halv 11 och inser att jag ska samlas för match om en timme. Hjälp! Stress. Jag som vill äta i god tid innan.

Nu har jag ätit och Hampus leker följa John och jag har nästan trampat på honom ungefär ett tiotal gånger. Roligt!

Gametime!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar