torsdag 18 mars 2010

förflutna

Varför kan man inte få något så som man vill ha det, eller så som man önskar sig.
Eller alltså inte få. Kan inte förklara mig.

"wow"
Allt jag ser är en mörk kväll, som lider mot sitt slut, trots att man bara vill stanna tiden. Hur man kan stå och titta på någon utan att tröttna, utan att vilja röra sig, bara va där stilla i en evighet. Den där känslan av att vilja stanna där för evigt, att man inte vill att det ska ta slut. Hur ska man hitta den igen? Kommer man någonsin att finna den igen? Ibland förlorar jag hoppet, man kanske inte kan vara så kräsen, men fa fan, klart man måste vara kräsen. Klart man ska få det bästa eller? Nu visade det sig längre fram att detta inte var det bästa. Men jag tror lätt att känslan var äkta. Så äkta. Sen har nog omständigheterna och allt runt omkring en stor roll i det hela. Men han var ett svin i slutändan.

Allt jag egentligen kräver är ett wow. Är man inte värd det?

Sen är det sjukt hur det ordet flyttar mig tillbaka i tiden och jag minns det som igår. En känsla som jag hittills inte kan jämföra med något annat. Jag tror inte ens jag kan jämföra det med han. Det är faktiskt konstigt, eller så har jag förträngt hur jag kände då, för många år sen.

2 kommentarer:

  1. Du vet att du är värd ett WOW, dom som är värda de får så småningom ett riktigt jävla wow. Och har man fått ett wow, då kommer det med all säkerhet ett liknande så småningom.. Men då kommer de blir ett WOOOOW å man inser att de wow man en gång trodde va de var något helt annat, kanske en illusion. Oj, snacka filosof men du fattar var ja vill komma.. ;)

    SvaraRadera
  2. Filosofen E. I get it. Ja, man kan ju hoppas på det, att det var en illusion eller ett wow och inte ett WOOOOOW ;)

    SvaraRadera