tisdag 6 april 2010

Soliga Uppsala

Nu är jag tillbaka i underbara Uppsala. Kändes så skönt att komma tillbaka igår. Tog med mamma och Pappa och åkte och handla mat. Det var dax att fylla på kylskåpet och frysen, det bästa med allt var att pappa betalade allt. Vilket betyder att jag inte behöver lägga några matpengar denna månad, vilket gör mig 1000 kr rikare. Jag är dock rädd för att jag kommer att spendera de pengarna på stan sen, ska ner och leta efter en pilates matta och dvd som jag vill ha, och så måste jag köpa födelsedagspresent till min kombo Malin. Hon fyller år på torsdag. Har faktiskt redan tänkt ut en present, så det borde inte vara så svårt att hitta det jag vill ge henne.

Luleå. Var avslappning, lite rastlöshet och mycke skidåkning. Det blev 10,8 km + 8 km + 18 km + 5 km + 5,4 km. Så totalt åkte jag 4 mil och 7 km. Känns ganska bra. Det var denna säsongs sista skidåkning. Nästa år så måste jag definitivt träna mera, om jag ska palla att åka 3 mil på en dag. Nu åkte jag som mest nästan 2 mil. Jag var helt slut, i och för sig så åkte jag inte spårat, utan ut till våran ö. Så det kallas knappt skidåkning eftersom jag nästan fick spåra ut.

Igår när jag kom tillbaka och när Malin kom genom dörren så gav vi oss ut på en löprunda i lugn skönt tempo. Det är bra att springa med Malin om man vill köra lugnt, hon är ju ganska mycket kortare än mig så jag har ju en fördel med lång ben (säger hon iaf). Kollade precis upp sträckan på Eniro. 3,6 km var det ungefär. En helt okej runda, problemet med mig (ja, jag har alla problem) är att jag inte vill springa på asfalt för då får jag ont i benhinnorna. Vilket jag gärna ivll undvika, för det sätter sig och det ända som då funkar är vila. Vila är något jag inte tycker om.

Vilket hattigt blogginlägg detta blev. Jag borde istället åka till skolan och läsa en bok och förbereda mig för VFU:n. Men jag vill inte. Solen lyser som aldrig förr och jag vill bli brun.

Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar