tisdag 20 mars 2012

Trygghetszon

Igår läste jag på min goda väns blogg om att ta ett steg utanför sin "comfort-zon". Att våga lite mera, göra saker som man vanligtvis inte gör. Det tycker jag att man gör lite för sällan. Jag vet att gör det alldeles för sällan. Man fortsätter i samma gamla mönster. Man säger inte ens till tjejen man mötte på gatan att hon hade en snygg jacka. Man ska dela med sig lite mera. Ge mer komplimanger till folket tycker jag. Man vet ju hur glad man blir själv när man får en spontan komplimang från en främmande person. Ibland kan de komplimangerna värma som mest.

Häromdagen gjorde jag något som jag har funderat på länge, länge. Jag mailade en grabb som jag har sett på gymmet. Som jag har spanat på hur länge som helst. Jag tycker verkligen att han ser väldigt bra ut. Typiskt min typ. Mailade honom och skrev att jag tyckte det. Vad har jag att förlora? Bli röd i ansiktet på gymmet när jag stöter på honom (om han känner igen mig). Jag är ändå rätt röd i ansiktet på gymmet. Det här med att bli varm och röd i ansiktet verkar inte växa bort för mig. Jag får väl le och säga hej. Jag står ju för det jag skrev, att han är snygg.

Jag gillar ju ordspråk. Väldigt mycket. Någonstans har jag läst eller hört. Nu minns jag. Det är från en låt som jag gillar; Everyone's free to wear sunscreen. Ordspråket eller meningen som jag nu syftar på är "Do one thing everyday that scares you". Det borde man verkligen göra. Jag kanske borde försöka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar