tisdag 20 mars 2012

En grå men bra tisdag

Idag sitter jag hemma och skriver. Praktiken tar ju slut denna veckan och vi har uppgifter som ska vara klara nästa vecka som jag och Isabella sitter och skriver på nu. Hon är dock iväg på Vårdcentralen en sväng så därför passar jag på att skriva här.
Egentligen borde jag fortsätta att läsa målen för en professionell lärare. Men tankarna springer ibland i väg med en. Igår åkte jag till VV. Det var bra att jag gjorde det. När jag var där sist, för 1 1/2 vecka sedan så hade jag gått upp 2,2 kg. Men några dagar senare när jag vägde mig hemma så vägde jag inte så mycket. Så jag tror jag hade haft några dåliga dagar innan och sen så hade jag en dålig dag och några dagar innan mens. Kan påverka.
Igår när jag var där så hade jag gått ner mina 2,2 plus 0,8. Så egentligen - 3kg. Men jag räknar det mer som - 0,8. Vilket inte är fy skam. 2,9 kg kvar till min målvikt. Jag hoppas att det ska gå. Känns som om att det kommer bli svårare nu i slutet men det allra svåraste kommer bli att hålla vikten sen. Att man fortsätter i samma stil men lyckas hålla vikten. Inte gå upp men inte heller att gå ner för mycket.

Totalt har jag lyckats gå ner 12,1 kg. Det är verkligen inte fy skam när jag tänker på det. Jag funderar på att stanna på Gränby efter vi har haft vår lektion på praktiken och shoppa lite. Fick HM katalog igår och det fanns så mycket snyggt. Men det är alltid lika svårt att hitta sakerna i butik tycker jag. Jag önskar bara att jag hade lite mer pengar så jag kunde unna mig lite nu när jag har lyckats gå ner 12 kg. 12 kg. Det är ju helt sjukt egentligen om man tänker efter. Hur stor var jag inte då innan jag gick med? Galet.

Nehe, nu ska jag fortsätta att förbereda mig inför mitt kommande handledningssamtal i morgon. Så jag kan utvärdera mig själv. Jag tycker alltid att det är lika svårt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar