söndag 18 mars 2012

Härlig helg

I fredagsmorse så fick jag ett infall. Jag ville hem till Katrineholm, eller rättare sagt jag trodde att jag ville hem till Katrineholm. Malin skulle vara där, Vickan också och även Emma. Plus att Mia skulle vara där. Så vad hände? Jag velade hela dagen i skolan, Isabella fick höra på mitt tjat. Sen bestämde jag mig för att åka hem. Just sekunderna efter jag hade bokat biljetten så ångrade jag mig lite, för jag skulle ju ha en helg här i Uppsala där jag skulle göra ingenting. Men då var det försent.


Så jag åkte hem. Fredagen blev det middag med mamma och sedan film med fruktsallad med Mamma och Malin. Såg "I rymden finns inga känslor". En härligt film som handlar om en pojke som har aspbergers syndrom. Han påminde lite om en kille som jag har på praktiken, så det var intressant att se filmen. Pojken i min klass, han är expert på Rubiks Kub, så jag har köpt mig en för att öva mig. Eleven fixade till min enligt honom "röriga" kub, 15 minuter senare hade jag förstört den och hade ingen aning om hur jag skulle kunna få tillbaka den till såsom den ska vara. Suck!

I lördags så tog jag sovmorgon och sov till 10. Så skönt. Sen fixade jag med tågresor, mail, och annat tjaffs och sedan blev det lunch med mamma och sedan tog vi en sväng på stan. Vem shoppade mest? Jo jag. Det blev två linnen, en t-shirt och ett par shorts på HM för 450 kr med rabatter. Sen blev det en tröja på Axelssons. (Nej, vi har inte så spännande butiker i K-Town.)

Jag hann även med en härlig löptur med min kära goda vän Victoria. Det var ett riktigt bra spår som jag lätt ska återkomma till.

Kvällen invigdes med våfflor med Äitti och sedan hemmagjord pizza med tjejerna. Super gott och trevligt. De andra gick ut medans jag åkte hem och sov. Skönt. Jag ville verkligen ha en helg utan alkohol. Vilket jag fick. :)


Idag har jag sytt jeans för fulla muggar. Det är ju så att jag har gått ner i vikt, och hemma i Katrineholm under min gamla säng ligger det en låda full med jeans som jag inte kan ha. Eller rättare sagt; som jag inte kunde ha. Jag har ungefär 3 stycken jeans som jag fortfarande inte kan ha. De andra kunde jag ha. Härligt! Jag har väntat på den stunden. Jag har nog inte tänkt på att det är rätt stort. Jag vet att jag har tänkt att där ligger jeansen, undra om jag någonsin kommer kunna ha dem igen. Och nu kunde jag! Är det inte underbart? Så det kanske är lite stort. :)

Innan tåget tog mig tillbaka till Uppsala så hann jag med en kort fika med min finaste Emma. Var alldels för länge sen vi sågs. Men om 2 veckor ses vi, och sen Valborg och sen SOMMAREN! Emma, jag vill nästan att du lovar?! ;)

Nu ska jag köra lite spinning med Rebecka och sen ska jag planera veckan med lektioner och sånt. Så jag är lite förberedd inför den kommande veckan. Kanske ska göra klart mina critical incidents. Kan vara skönt att ha dem och studieplanen helt klar. Jag ska försöka satsa på det tror jag.

Hoppas ni har haft en riktigt fin helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar