onsdag 10 februari 2010

Favvo

Jag har en vän.
Eller jag har flera vänner, massor av vänner för att vara exakt.
Men hon, hon är speciell. Hon är min favorit.
Hon och Jag. Det är något speciellt.
Utan henne skulle jag nog aldrig få ordning på min värld.
Den skulle vara huller om buller och upp och ner.
Allt skulle helt enkelt vara fel.
Hon skapar ordning i mitt kaos,
även om jag inte alltid kan hjälpa henne med sitt kaos.
Det konstiga och kanske det tragiska är att vi alltid lyckas hamna så långt bort från varandara.
Hur lyckas vi alltid med det? Underligt.
Det bästa med det, är att vi aldrig förlorar kontakten.
Det känns alltid som igår som vi skrattade åt galna saker och konstiga människor.
Igår, som vi satt o mumsa godis och kollade på konstiga filmer.
Igår som hon gjorde otroligt goda varma danska mackor åt mig.
Igår som vi somna på bussen på väg hem från huvudstaden i grannlandet.

Men det var inte i går.
Det var alldeles för länge sen.

Jag saknar min speciella, underbara, älskade vän.
En vän jag inte skulle klara mig utan.
Min vän, min favorit, min alldeles egna Favvo.
Min Maria ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar