onsdag 7 november 2012

Trögt

Det är svårt när det finns så mycket som distrherar en. Obamas tacktal, Romneys tal, FB, mail... Sen börjar man surfa på ideér till lektioner. Det är förstås också jobb, men jag hade en bok som jag behöver läsa tills i morgon så jag kan börja kartläggningen med nått barn. Får se om jag börjar med någon och endast gör de uppgifter som jag har hunnit läsa på om. Kanske är smart, då börjar jag ju i alla fall även om jag kanske inte hinner klart.

Jag känner samtidigt att det är svårt med kartläggningen. Vem är jag som ska bedömma barnen?! Så mycket utbildning har vi ändå inte fått inom detta. Att de klarar av just denna övning betyder det att de verkligen kan rimma? Att de kan höra vilket första ljudet är i början av ett ord.
Jag får göra så gott jag kan.

Jag hann maila, börja på veckobrevet, läsa igenom x antal sidor i boken och studievägledningen. Sen blev det mat och Twilight. Laddar upp inför nästa vecka.
Just nu känner jag att jag borde vattna blommorna, plocka i ordning i köket, plocka i ordning i mitt rum och gärna maila en massa folk.

Istället målar jag naglarna så jag blir smått handikappad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar