måndag 19 november 2012

Pepp

Måndag.
Jag är peppad. Mitt "nya" liv började igår. Träning och bra mat. Igår vågade jag mig på att springa 2 km på löpbandet även om min naprapat har sagt till mig att vänta lite längre. I och för sig så sa hon det för några veckor sedan så nu kanske det var en bra tidpunkt för att börja springa. Totalt blev det bara 13 minuter men jag ser det som en bra start då jag inte fick ont i knät. Förut har jag ju fått ont efter ca 20 minuter, men nu med mina rumpövningar hoppas jag att smärtan helt ska hålla sig borta eller i alla fall komma efter långpassen.

Jag måste ju komma i gång med min löpning och min konditionsträning. Det har verkligen varit dåligt med konditionsträning under hösten. Så i morgon bitti, om jag inte stänger av väckarklockan så ska jag på spinning 06.45.

Idag blev det en kortis på gymmet, men känns bra att ha varit där. Satsar på att få in 5 pass den här veckan. Nu ska det tränas och byggas muskler till mina två skidlopp under vasaveckan och sen Göteborgsvarvet i maj.

Jag satsar på att gå ner 4 kg till jul. Jag har 5 veckor på mig. Kanske är lite svårt, men jag vet ju egentligen hur jag ska göra. Gäller bara att få in hjärnan på det gamla tänket och lägga av med socker. I alla fall i veckorna. Det har blivit min last nu under hösten och att jag äter för stora portioner. Får bli mer grönsaker och frukt framöver. Jag har ju tur att vi har ett underbart gott salladsbord på jobbet. Gäller att inte äta för mycket av avokadosalladen varje dag bara ;)

Nej nu ska skönhetssömnen ta vid så jag orkar upp i morgon.

Sov gott och lev väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar