onsdag 7 november 2012

Motivation

Slutade tidigt idag. Skulle till naprapaten och få lite behandling. El, knäckning, massage, triggipunkter och lite till. Så jag gick tidigare så jag måste jobba lite hemma. Jag måste läsa en hel bok eftersom jag ska börja kartlägga mina elever. Se hur deras läsutveckling ligger till. Jag tycker det ska bli spännande och jag kommer gilla att få sitta med en elev i 30-45 minuter.

Men nu tryter motivationen. Jag är trött, det är mörkt ute och helst av allt vill jag sätta mig i soffan, sätta på en film och sticka. Jag vill inte alls jobba.
Förutom jobbet så måste jag plocka ur diskmaskinen, plocka i ordning i mitt rum, packa ner sommarsaker och organisera en massa saker, sen skulle det behövas dammsugas, dammtorkas, blommor vattnas och golv skuras.

Det slår mig dock, att jag i somras sa att jag inte skulle klaga utan att det finns de som har det värre. Jag tänker på Ardie som lyckades och fortfarande lyckas ta sig upp ur sängen även fast hans son har dött. Jag försöker tänka på det. Tänka på att kan han så kan jag.

Jag försöker fokusera på känslan jag kommer ha efteråt, när mina måsten är avklarade och jag kan vara nöjd. Jag börjar med veckobrevet och jobbmailen. Sen läsning av bok.

Wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar