måndag 26 november 2012

Dröm

I natt, eller i morse så drömde jag en speciell dröm. Det skulle firas jul i Katrineholm och alla var där. Mamma, pappa jag. Henrik, Elin och Frans. Bibi, Peter och Sophie. Sen även familjen Josefsson. Jg förstod inte hur alla skulle få plats i huset men det var ju bara en dröm. I min dröm var även mormor där och Morfar. Han var friskare än jag sist såg honom. Han var skakig på handen men inte lika smal. Han och jag pysslade med något, tror det var en bok som han skulle läsa. Vi va i nostalgi-rummet och jag vet hur jag studera honom och tänkte på hur mycket bättre han såg ut.
Jag saknar min morfar. I februari är det 2 år sen han dog. Vid jul är det 2 år sen jag såg honom. Ibland går tiden fort och ibland känns samma tid som en evighet.

Det konstiga i drömmen var att Henrik hade tatueringar. Han hade sina gamla simkompisar som kom förbi huset och hälsade på. Christian som han bara skoj-brottades med och Marcus som tydligen skulle fira jul med oss.

Är det inte konstigt att man drömmer om människor man inte har sett på sjukt många år. Människor som inte längre har en plats i ens liv men ändå poppar de upp i drömmar ibland. Jag tycker det är rätt underligt.

Bästa med drömmen var dock min morfar. Det var härligt att se honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar