torsdag 9 februari 2012

Vilken härlig dag

Idag är en otroligt bra dag. Malin hämtade upp mig 7.50 och sen begav vi oss mot Knivsta för att göra vår intervju med våra utvalda elever. Vi var tillbaka i Uppsala vid 10 och sedan dess har vi varit så otroligt duktiga. Vi tog en extremt kort lunch (kanske pga. bristen på sallad) och sen har vi fortsatt hela dagen. Hon åkte hem nu efter 19.30, så vi har hållt på i nästan 12 timmar.
Så jag är i princip klar med bakgrunden, metoden är klar samt resultatet. Jag måste bearbeta min tidigare forskning lite grann och skriva till ett till perspektiv på teoretiska perspektiv och arbeta lite extra med analysen och sen är jag klar. K-L-A-R!!!

Jag ska väl inte gå händelserna i förväg men jag hoppas att imorgon kommer gå i alla fall hälften så bra. Då kan jag verkligen ta helg. Vilket vore underbart.

Det bästa med i dag är att mina tankar inte har vandrat iväg. Fokus. Me like!

Nu njuter jag framför soffan med fötterna på bordet, god mat i magen och vänner på tv:n. Just i dag är livet underbart. Det enda som skulle behövas göras är dammtorka, dammsuga och plocka i ordning i lägenheten inför helgen.

Imorgon kommer ett gäng härliga baskettjejer till mig och på lördag ska jag och Kombo-Malin en liten fest. Ska bli himla kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar