onsdag 29 februari 2012

Längesen

Godkväll!
Nu var det några dagar sedan jag skrev. Har haft alldeles för mycket att göra, varit för busy för att hinna med och skriva några rader här. Får försöka bättra mig.

Vad har hänt de senaste dagarna då?
Jo, jag pyste upp tillsammans med pappa till Uppsala. Packade om, åkte till VV (-9,9 kg) och åt en bulle. Sen hämtade vi upp Rebecka och Viktoria och sen även Sofia och styrde kosan norrut.

Efter några timmar var vi framme i Mora där vi hämtade nummerlappar och spanade runt på mässan innan vi åkte vidare till Älvdalen där vi lassade i oss en tallrik spagetti och köttfärssås vid halv 10 snåret.

Sen blev det sängen i den lilla stugan.
Morgonen blev det en stor frukost för att sen ut och testa skidor. Pappa var den allra bästa vallaren.
Vid 11 tiden var vi vid oxberg och jag moffade i mig ett ägg, en och en halv macka och drack lite Mer. Sen begav vi oss till startfållan och inväntade vår starttid för tjejvasan.

12:00 bar det av. Sakta. Vi va helt klart för långt bak. Första 7 km var inte jätte roliga. Snön var som sand på vissa ställen, folk höll inte till höger (så man kan åka om på vänster) och det var tanter överallt. Men sen åkte vi i från dem. Skönt!

Förutom när man kom till backarna. Då fick man KÖA för att komma ner! Backarna var inte ens branta!! Låg tyngdpunkt och kör bara försökte jag och Viktoria (det var bara vi två som startade samtidigt) uppmana de andra till. Tror inte så många lyssna på oss. Vissa tog av sig skidor och GICK ner!! Hallå eller?!?!!

I slutet drog jag i från Viktoria. Annars höll vi ihop hela vägen, Drack en massa blåbärssoppa, vallade skidor, skrattade, ramlade och stakade tillsammans. Vi blev hejjare på att byta spår och kokt coca cola gjorde susen när orken var som bortblåst.

Jag kom in på 3h och 43 sekunder. Lite drygt att jag inte kom under 3 timmar. Men det får väl vara ett mål för nästa års lopp. Kan mycket väl hända att jag åker igen. ;)

Nej nu måste jag sova. Praktik imorgon och har första lektionen för den här omgången. Vasatiden och Gustav Vasa står på schemat.

Sov så gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar