onsdag 8 februari 2012

Blod är tjockare än vatten

Ja, det tycker jag. Att blodsband är någonting speciellt. Alla håller inte med mig, och det behöver de inte göra. Självklart har jag vänner som betyder mer för mig än vissa släktingar, men det är någonting speciellt med släkt.
Jag har kusiner, som är det närmaste systrar jag kommer. Jag har insett för några år sedan att jag aldrig kommer få den där storasystern som jag alltid ville ha. Inte heller kommer jag få en lillasyster. Men jag har två av mina kusiner som får ta de platserna, i alla fall i mitt hjärta. Viktoria och Rebecka. Själva så kanske de inte vill ha någon extra syster. Men i min värld så är de betydelsefulla, men självklart kan alltid relationer bli bättre. Eller hur Rebecka? ;)

Iaf, blod är tjockare än vatten. Idag så är det en speciell dag. Mitt enda syskon, min älskade bror fyller år. Oftast när jag tänker på min bror blir jag glad. Han är min storebror, han jag vänder mig till när jag har bekymmer med vissa saker, andra saker kanske jag inte väljer honom som min stöttepelare. Han försöker oftast att hjälpa mig och hans åsikt betyder otroligt mycket för mig. Ibland kanske för mycket, och ibland kanske han inte är medveten om att jag lyssnar väldigt mycket på honom när jag är osäker på något i mitt liv.

Han är i alla fall väldigt bra, min bror. Jag är väldigt glad att vi idag bor i samma stad, vi ses nästan varje vecka och det som gör mig allra gladast är att han är så otroligt lycklig. Jag blir tårögd när jag ser hans lycka över hans lilla underbara son. Hans älskade Frans som kom till världen i oktober. Dagen efter lilla underverket kom och jag var och hälsade på så sprack mitt hjärta av lycka när jag och min bror stod och kramades, tårögda och tittade på Frans.
Finns det något härligare än att se någon man älskar vara så lycklig? Jag tror inte det.

Idag är det hans födelsedag och Frans firar det med svinkoppor. Jag firar med att skriva några rader om min enda bror och försöker förstå Bourdieus texter. Ikväll hoppas jag på god mat och inte alltför onyttig tårta.

Grattis älskade Henrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar