torsdag 23 maj 2013

Göteborgsvarvet 2013

I lördags var det dags. Årets största utmaning, att springa 21 km. Så långt har jag aldrig sprungit.

Jag var nervös innan. Det var galet varmt och åskan hängde i luften.
Precis innan vår start så brakade det loss. En riktig åskknall. Precis vid starten fick vi inget regn eller hagel men de fick det längs med banan.

Starten krånglade. Jag fick inte i ordning på runkeeper vilket jag verkligen ville ha på då de talade om vad jag hade för snitthastighet. Men jag fick igång den. De första kilometerna hade jag ont i vänster bens benhinnor. Som tur släppte det längs med banan.

Värmen försvann inte. Vid varje vattenkontroll hällde jag en kopp vatten över huvudet, så varmt var det.

Jag höll tempot de första 5 km. Hade tänkt att lägga mig på 6 km/h de första 5 för att sen öka. Men pga värmen så vågade jag inte öka. Jag var rädd att jag skulle klappa ihop innan målgången.

2:07:56 blev min sluttid.

Jag är nöjd, även om mitt mål var under 2 timmar. Hade det inte varit så varmt så tror jag att jag kunde ha klarat det.

Jag får se om det blir ett nytt lopp nästa år. Jag är inte helt främmande för det. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar