söndag 5 maj 2013

Allt kom inte med i förra inlägget

Lördagen började med tårar och sjuk frustration över min cykel. Konstigt att man kan bli så upprörd, men antar att det kanske ligger lite andra saker bakom. I alla fall lyckades Viktoria lösa problemet för mig genombröt telefonsamtal. Hon räddade hela dagen. Sen upp på cykeln till Solna station och på pendeln till stuvsta. Väl där pumpade vi upp däcken till max innan vi tog oss ut på iaf min första cykelrunda för i år.

Har nog aldrig haft så mycket smärta i svanken och varit så låg på energi. I slutskedet av rundan var jag tvungen att stanna vid ett Ica och köpa mig en banan och två chokladkakor till mig och Viktoria. Bananen hade jag ätit upp redan innan jag kommit ut ur affären. Då är man låg. Efter det kände jag mig nästan som en ny människa.

Väl hemma och när jag räknat ihop alla små sträckor (till och från pendeltågen) så ser jag att jag cyklade 5,3. Bra första runda. Nu är det bara att kämpa vidare så jag hinner komma i form innan halvvättern.

Kvällen spenderades i soffan med god mat, hockey och en serie och så unnade jag mig en påse lösviktsgodis. Var bara tvungen. Borde inte men ibland kan man bara inte hålla sig. Har ju 1,5 kg kvar att gå ner och då måste jag nog sluta med godiset för att klara det.

Idag började det med att klockan ringde 06.40. Nej jag är inte helt klok. Ville hinna springa ett långpass innan jag skulle i väg till Uppsala och möta upp hela min fina familj som samlas där idag.

Det blev 16,5 km till Kungsholmen, runt och tillbaka. Är nöjd. Klara under den tiden som de rekommenderade i programmet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar