onsdag 30 maj 2012

Många bollar i luften

Jag kan inte riktigt koncentrera mig idag.
Tankarna snurrar runt runt och känslorna ligger på ytan.
Stora beslut och förändring.

Tankar om vad som måste göras, hur det ska göras och när allt ska göras snurrar i mitt huvud.

Träning, städning, sopor, rensning, vätternrundan, vansbro, våtdräkt, mat till examen, balbilder, utlåning av böcker, kontrakt, kläder, saker, trädgård, lägenheter, beslut, sommaren - ja allt detta snurrar runt i mitt huvud.
Hur ska man kunna koncentrera sig och läsa uppsatser kritiskt är den stora frågan!

Jag måste trycka bort allt så att jag kan koncentrera mig på uppsatserna. Men det är inte lätt. Jag har skrivit en lista för att försöka få tankarna ur mitt huvud. Nu skriver jag även här för att försöka bearbeta allt det som snurrar.

Tur att man har en Pappa som säger att det är okej att gråta och snällt väntar på att dottern ska få gråta ur sig lite och tröstar med att allt kommer ordna sig.
Jag vet ju egentligen att det kommer ordna sig. Det är bara svårt att ta in det.

- Skulle publicera detta tidigare i dag. Men tankarna snurrade bort allt, och minnet försvann och jag trycker på publicera nu istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar