söndag 27 maj 2012

Årstider

Ibland så tänker jag att jag alltid vill ha sommar. Kunna gå utan tröja, bara ben och fötterna i ett par flipp flopp. Slippa frysa och klä på sig en massa kläder. Jag älskar allt just nu. Vädret, gräset som är så grönt, träden som slår ut och får den här ny gröna färgen, fina blommor i parkerna, rabarber, solen och värmen. Att kroppen luktar "summerskin" och att det blir ljust. Man bli piggare, gladare och uppskattar allt mer. Känns det som i alla fall.

Men hur skulle det vara utan årstider? Man skulle nog sluta uppskatta, kanske. Man kanske skulle bli trött på allt. Vem vet?!

Jag skulle dock vilja ha längre sommar och gärna en längre vår och lite längre höst. Vinter skulle bara behöva vara 2-3 månader med snö och kallt. Sen skulle det gärna få vända - i alla fall för min del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar