måndag 11 oktober 2010

Måndag

Ny dag ny vecka.
I fredags slutade jag min praktik. Sa hejdå till barnen och skolan. Fick många kramar av de små liven. Kommer faktiskt att sakna dem. Så det var ändå lite trist att säga hejdå. Det kanske är en bra känsla, att jag känner så. Då kanske jag har valt rätt. Eller?

Det är det jag sitter och funderar på nu. Ska jag fortsätta att läsa till lärare? Ska jag inte? I så fall, vad ska jag annars hitta på? Lite panik över det. På fredag ska man ha sökt nya kurser och jag vet inte hur jag ska göra.
Innan denna termin hade jag panik. Jag ville inte fortsätta, jag var sjukt osäker på om det var lärare jag ville bli. Men jag hade inget val, jag hade inte sökt någon annan kurs, jag har inget jobb och jag ville inte flytta hem till Kholm där jag ev kanske skulle kunna få jobba lite.
Så jag fortsatte på lärarutbildningen.

Och nu känns det bättre, min praktik gjorde nog så att det kändes bättre. Men känns det bra? Tillräckligt bra? Det är just det jag är tveksam till just nu.

Var hos en studievägledare i förmiddags. Kanske blev lite klokare. Jag kanske inte ska se det som en tunnel, och att jag sen bara kommer att arbeta som klasslärare i resten av mitt liv. För så är det faktiskt inte, finns ju massa möjligheter egentligen. Jag måste bara ta reda på dem. Sen vikten av att faktiskt ha en examen. Sen kan man gör mycket utifrån den. Jag måste fundera lite till helt enkelt.

Nu ska jag strax iväg hem till Johanna. Sanna är i stan och jag har blivit inbjuden till Johanna för middag. Länge sen jag såg Sanna, så det ska bli himla nice. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar