torsdag 21 oktober 2010

Året var 2000

Jag tror i alla fall att året var 2000. 2004 tog vi studenten, för det var efter sommaren 2005 som jag for till Amerikat. Alltså tog vi studenten ett år tidigare. Alltså slutade vi grundskolan år 2001. Detta var när vi konfirmerades. Inte just på dagen, för då hade vi finare kläder och snyggare håruppsättningar. Man konfirmeras när man går i årskurs 8. Alltså var det 1999 eller 2000. Jag tror att detta var precis när snön hade försvunnit och vi gick mot en solig vår.

Det var en dag som vi fotade utanför Nävertorps kyrka.
Jag minns att det var jag, Elin, Mickan och Jessica. Vilka kan det ha varit mer? Elin K? Tilla? Jag är osäker. Verkar inte som om mitt minne sträcker sig så långt bak i tiden.



Anledningen till att denna otroligt fina bild hamnade på bloggen i dag är för att jag ska snart promenera över till min gamle vän, Elin. Och hennes älskade, söta fina lilla Julia. Jag har längtat efter dem. Julia kommer säker ha växt!

Att plugga, det går inte så jätte bra idag. Inte bra!

1 kommentar:

  1. Oh my gud DEN BILDEN!!! =) Du och jag i ett nötskal asså. Träffade Per Skogfelt på öppna förskolan (kyrkan) idag, kommer du ihåg honom? Han som var lockhårig och ledare på konfiramtionen! Han kände igen MIG!!! Hujedamej alltså, han kom till och med ihåg att jag hette Elin. Och vet du vad han sa? Hälsa till ANNA =)

    SvaraRadera