tisdag 30 oktober 2012

Värk

Ibland tror jag att min kropp är x-antal år äldre än vad den är.
Jag har ont i knän, benhinnor, tår, svanken, ryggen, handlederna och handen.
Jag gör vad jag kan för att den ska må bra och det är därför jag har värk just nu.

Träningsvärk.

Benen värker, både baksida och framsida. Rumpan gör ont och det är sjukt jobbigt att resa sig upp och ner. Att sätta sig på toaletten är lite av en utmaning. Ändå så tycker jag att vi inte körde så hårt i går på gymmet, Hanna och jag. Men tydligen gjorde vi det.

Idag körde vi ett 20 minuters pass. Vi körde burpees, kettelswing (tror jag det heter) och en övning med stång där den ska upp från under knäna till över huvudet. Vi körde 15 repetitioner på varje och konstant i 20 minuter. Vi höll på att dö.

Imorgon kommer nog kroppen värka på fler ställen än benen och ryggen. Armarna är redan riktigt trötta men träningsvärk är på ett sätt skön värk. Man vet att man har gjort någonting bra.

Nu ska jag springa ner och hämta tvätten innan jag ska krypa ner under täcket och sova. Så sjukt trött. Imorgon är det uppstingning med tuppen när man börjar 6.30. Bäst att somna på en gång så man orkar upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar