söndag 3 juli 2011

Värt

Helgen bara flyger fram. Förstår inte var all tid tar vägen.
Men helgen startade bra. En timmes cykling med Malin. Härligt att få upp pulsen och känna hur det sliter i benen i uppförsbackarna. (Är jag konstig som älskar den smärtan?) Sen blev det hem och äta och duscha för att sedan hoppa upp på cykeln (vanliga) och ta mig till andra sidan stan och ha myskväll med Malin. Jag anser att våra föräldrar bor fel. För långt bort från varandra ju. Inget man kan ändra på nu kanske. Sen kom även Vickan och vi pratade igenom alla livets tunga frågor. Eller kanske bara livets frågor. Död, ålderdom, passioner, vad man brinner för, hemskheter, kärlekar, arbete, gamla, pension, politik, giftemål, släkt, grabbar och pensionssparande. Ja, vi pratade om allt möjligt helt enkelt. Jag vet inte riktigt vad jag skulle göra utan dessa två tjejer. De är underbara och två av mina närmaste vänner. Kvällar som dessa gör livet värt, värt att leva.

Lördagen blev en snabb cykeltur ner på stan och friskis och sen styrkepass där jag svettades som aldrig förr. Måste ju säga att de har ingen ventilation i gymmet över huvudtaget. Så illa. Så oj vad jag svettades. Sen en tur på stan i genomsvettiga kläder, tur att inte hela stan var på stan (bara halva). Kvällen spenderades med härliga Lisa. Vi drack rose vin och sen åkte vi ner på stan för att dricka drinkar och snacka skit. Riktigt härligt. Mysigt och intressant att titta på människor.

Idag har jag försökt hinna med allt som jag skulle göra i helgen. Har ju världens längsta lista. Jag har knappt kommit halvvägs. Jag behöver 2 helgdagar till tack. Nu ska jag försöka banka korven i diskbänken så jag slipper äta 10 korvar till lunch och bara få två istället. Sen ska jag kolla upp visum till USA och maila min moster.

Sen blir det iväg till Elin och hennes fina familj. Ska känna på bebismagen och trycka lite så kanske det lilla underverket snart kommer ut! :)

En sak som jag ska bli bättre på, är att leva i nuet. Njuta här och nu. Jag försöker verkligen. Men jag behöver bli bättre.

Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar