fredag 8 juli 2011

Fredag

Solen skiner. Det är fredag. Kan det bli bättre?

För första gången sen jag flyttade från Uppsala i slutet av maj så har jag inte känt mig rastlös. Idag när jag blev in genom dörren efter jobbet, hade gått på toa och tagit av mig mina alldeles för varma kläderna så kom känslan krypandes. Rastlösheten. Vad ska jag göra nu? Vad ska jag hitta på? Vem ska jag höra av mig till? Jag har haft rätt fullt upp och när jag inte har träffat mina kära vänner så har oftast mina föräldrar varit hemma. Så jag har aldrig varit själv och har alltid nästan haft någonting på gång. Inte idag. Oplanerat och ledigt. Det kanske inte är konstigt att man blir rastlös. Inte om man heter Anna Josefsson iaf.

Fast nu sitter jag i solen med bok och stickning till hands. Ska försöka ge mig ut och springa sen. Och kanske blir det tacos till middag och en kväll framför tv. Vet en film jag vill se. Imorgon är det loppis. Så ingen sovmorgon för mig inte.

Nu sticka! Måste ju bli klar till oktober då skrutten kommer :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar