söndag 17 februari 2013

Söndag

Söndagmorgon.
Tanken var att jag i alla fall skulle sova till 9. Min kropp sa emot och jag vaknade 7.30. Hej sovmorgon. När man äntligen kan sova länge så vaknar man tidigt och kan inte andas genom näsan. Hej förkylning, hejdå sovmorgon.

Hur kan helgerna gå så fort?
Det är redan söndag och jag börjar tänka på morgondagen och jobbet. Det är så synd att söndagen blir en förstart på måndagen. Jenny berättade en intressant sak i torsdags. I London eller rättare sagt Storbritanien så är det många som går på krogen på söndag. Istället för att sitta hemma i sitt vardagsrum så går man till puben, de ser puben som deras vardagsrum i stället. Där sitter man och hänger och deras inställning är att söndagen ska inte förstöras för att det är måndag imorgon. Utan det är bättre att måndagen blir sämre för man hade roligt på söndagen. Det kanske lite så man ska tänka, att ens söndag inte ska bli påverkad av att det är måndag imorgon. Men det är nog svårt att ändra den inställningen som man har. Man kan ju alltid försöka.

Problemet för mig är att jag vill veta vad jag ska göra med barnen. Jag vill ha koll att jag har en plan, så jag slipper trolla med knäna 8.30 när barnen ska in i klassrummet.

Nu ska jag ta tag i den här söndagen som förhoppningsvis kommer erbjuda skidåkning och tacosöndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar