måndag 11 februari 2013

Mot ljusare tider

Det har varit lite mörkt. Det har varit lite jobbigt. Det var svårare än jag trodde att flytta till en ny stad och en stad som Stockholm. Jag saknar Uppsala och mina vänner där. Jag saknar att bo med Malin.

Jag trivs med mitt jobb även om alla dagar inte är en dans på rosor. Men jag gillar att se barnen utvecklas och att jag får vara en del av det. Jag vill göra skillnad i mitt liv. Hjälpa till, göra avtryck.

Ändå har hösten och vintern varit extra mörk vilket har lett till att sockret har trätt in i mitt liv med stora steg. Mörkret, stressen och tröttheten har jag försökt trängt bort med sockret. Inte världens smartaste drag.

Idag börjar min resa mot en lite lättare vikt. Jag ska inte ha gjort förra årets viktresa för att gå upp allt igen.
Nu gäller det att försöka klara detta själv. Jag ger det 2-3 veckor till och börja med, funkar det inte så är det nog dags att ta hjälp. Att använda sig av VV igen. Men jag vet ju egentligen exakt vad jag behöver göra, det svåra är bara att få det att fungera rent praktiskt. Att helt plötsligt börja äta mindre är svårt. Men det är SÅ värt det!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar