onsdag 4 juli 2012

Livet

Tänkt att livet kan vara så orättvist. Egentligen vet man aldrig vad som kommer hända, hur ens nästa dag kommer se ut. Det är därför man ska njuta av dagen, just nu. För man vet inte vad som kommer hända eller hur ens liv kommer se ut i framtiden.

Igår kväll ramla jag in på en väns instagram. En man (kan inte kalla han kille eftersom han är 40 iaf), som jag lärde känna i USA. Han tog mig med storm med sitt stora, breda, Fina leende och sin attityd. Jag har fortfarande inte träffat någon som är så glad och positiv som han är. Han är verkligen en inspirationskälla. Har man en dålig dag så kan man tänka på honom och hans positiva ord som så många gånger har hjälpt mig.

Nu är det han som mår dåligt. Hans son dog i en olycka i maj, om 11 dagar skulle hans son fylla 20. Livet är bra orättvist. Jag anser att min vän har gått igenom tillräckligt i sitt liv. Kunde han inte få ha fortsatt att njuta av sin vackra son, som knappt hade fått börja sitt liv. Kunde inte en av de som missbrukar sitt liv fått ha gått i stället?

Som sagt, livet är inte lätt. Min vän är fortfarande en stor inspiration. Han är positiv, han kommer upp ur sängen och åker in till NYC och roar folk fast hans hjärta har ett stort hål i sig. Det ska jag tänka på nästa gång jag har svårt att ta mig upp ur sängen och ta tag i livet.

Mitt hjärta kommer alltid ha en plats för denna underliga man och idag går mina tankar och tårar till honom. Känslig som jag är kan jag ju inte låta bli att låta tårarna rinna längs med kinderna när jag tänker på han och hans situation.

Glöm inte bort att säga till dina nära att du älskar dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar