fredag 16 december 2011

Julen är runt knuten

Jag längtar till jul. Jag längtar till nu på tisdag. För då hoppar jag på tåget och tar mig till Katrineholm. En stad som jag länge tyckte var trist, tråkig och liten. Men jag älskar den. Där har jag vuxit upp och där finns så många fina människor och mitt hem. Huset jag växte upp i. På tisdag syns vi igen, och nu stannar jag i cirkus 3 veckor. Ska bli härligt. Jag ska umgås med fina människor. Krama, skratta, gråta, fika, dansa, träna, promerera och prata. Underbart va? :)

Jag ska få träffa en vän, Emma, som skrev så fint till mig. Jag har glömt att säga det till henne. Att jag tyckte det var fint. Men jag tror att hon vet att jag tyckte om det. Sann vänskap.

"Tro mig. Det kommer aldrig bli att vi måste leta efter samtalsämnen! Vet du varför? För om det blir tyst så gör det ingenting, man måste inte leta. Det bästa som finns är att kunna vara tyst med någon utan att det blir drygt. Det kan vi. Jag tror att det är de dom kallar vänskap."

Nej nu ska jag packa en liten väska. Först ska jag bära runt på älskade Frans och sen ska jag äta middag och mysa hemma hos Vickan.

1 kommentar:

  1. Mmm, det har du glömt säga... :o) Men tack, det är bara sanning vet du. =)

    SvaraRadera