måndag 25 januari 2010

hemmakär

Jag åkte till min gamla hemstad i helgen. Åkte i fredags efter skolan och åkte hem med sista tåget så jag skulle hinna till Uppsala och se Johan Falk (underbara filmer!).

Det va så skönt att vara hemma. Jag har på något konstigt sätt hittat ett lugn där som jag inte kan finna här. Eller så är det bara för att jag inte är där tillräckligt länge. Jag vet faktiskt inte.

Men om jag tänker efter, i somras. Var jag rastlös då? Jag tror inte det. Jag tror jag knappt hann med. Men jag är inte säker. Men jag tror att det var så, ingen känsla av rastlöshet.
Förföljer den mig bara i Uppsala? Underligt.

Ikväll är jag trött. Så trött. Ska lägga mig tidigt. Ska lägga mig och lyssna på min ljudbok, den förlorade symbolen. Och sen så ska jag lägga mig på min spikmatta. Ska bli så skönt. Jag längtar.

Malin har lämnat mig i några dagar, men i stället har jag fått en annan kombo, Johan. Trevligt. Men i kväll känner jag mig inte så social. Bara trött.
Vill även få framförhållning till kursen och vet inte riktigt när jag ska skaffa mig den.

Det är nästan så att jag redan saknar min mor o far. Det får man väl fast man snart fyller 25?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar