tisdag 1 januari 2013

2012

Ännu ett år har passerat och ett nytt tar vid. Man försöker tänka vad som har hänt under det gångna året och om det var ett bra eller dåligt år. Vad som har hänt och vilka förhoppningar man hade som uteblev eller som kanske blev bättre än man trott.

Rotade lite i bloggen och hittade mina inlägg från förra året. Rätt bra att ha en blogg där man kan gå tillbaka och läsa och begrunda. Fundera och sammanfatta. 2011 var inget bra år för mig. Det vet jag, det bästa som hände där var Frans och mitt beslut att gå med i Viktväktarna. Här kan ni läsa om vad jag tyckte då ---> Sammanfattning 2011

2012 då. Vad hände, vad hände inte. Kör samma sammanfattning som jag använde mig av förra året. Tyckte den var rätt bra. Detta är vad jag tänkte om 2012 för ett år sedan ---> Tankar inför 2012

2012

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja, 2012 var ett år med många förändringar och händelser. Jag genomförde en tjejklassiker. Jag sökte ett riktigt jobb för första gången. Jag tog examen. Jag flyttade till Stockholm. Jag blev lärare på riktigt och har nu min egna klass. Jag vandrade även i fjällen för första gången.


2. Höll du några av dina nyårslöften?
Mina nyårslöften förra året var: Viktväktarna. Tandvård. Konsumera mindre och gå på fler konserter. 
Viktväktarna gick bra. Jag lyckades gå ner 16 kg. Otroligt nöjd, även om  jag nu på hösten har gått upp 4-5kg men de ska bort nu under de första månaderna på året.
Tandvården gick väl sådär så det blir ett nyårslöfte som återkommer.
Konsumera mindre - svårt. Tror kanske att jag har gjort det. Men jag är inte säker, ett svårt nyårslöfte att ha koll på. Man kanske skulle ha köpstopp. Tåls att fundera på.
Fler konserter - Det blev fler konserter i år. Kent, Veronica Maggio, Swedish House Maffia och på grönan såg jag Winnerbäck, The Hives och Mikael Wiehe.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Min kusin Viktoria och hennes Micke blev föräldrar till en liten Sixten och jag blev "moster". Sen minns jag inga fler förutom Nate i Usa som blev pappa. 

4. Dog någon som stod dig nära? Nej inte vad jag minns. (Hemskt om jag har glömt det).

5. Vilka länder besökte du? 2012 blev det Köpenhamn/Danmark, Trysil/Norge och London/Storbritanien.

6. Är det något du saknat år 2011 som du vill ha år 2012? Förra året (2011) saknade jag lust, ork och handlingskraft. 2012 så tror jag inte att jag har saknat något. Klart man kan sakna människor och platser. Jag har saknat Uppsala och allt vad det innebär när jag har flyttat till Stockholm, men 2012 var ett bra år.

7. Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas? 27 oktober, när fasters älskling kom till världen.

8. Vad var din största framgång 2011? Min största framgång är minus 16 kg.

9. Största misstaget?  Kan bara upprepa vad jag skrev förra året. Att det kanske inte finns några misstag, bara mindre lyckade handlingar som man lär sig av. Men ett misstag var att ha för mycket packning när jag och Malin vandrade i fjällen.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Benhinnorna är bättre, knät är värre och min handled är svag. Tån är öm men jag ska inte klaga. Jag överlever ;)

11. Bästa köpet? Bästa köp?!

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Sommarnöjen och boendekostnad.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? När Viktoria berättade att hon skulle bli mamma.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011? 999 med Kent. Hela deras album påminner mig om min sista vår i Uppsala. Euphoria med Loreen, Don't you worry child - SHM. Finns många låtar. Även låtarna från Så mycket bättre påminner mig om 2012. Jag och min far med Magnus Uggla, Rock & Roll med Olle Ljungström Miss Lis låtar och Darins låtar.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 2012 var ett bättre år än 2011. Jag var gladare detta år. Det hände mycket i mitt liv och jag gjorde mer saker än tidigare år.

16. Vad önskar du att du gjort mer? Läst. Jag saknar att läsa. Umgås med de vänner som betyder lite extra. 

17. Vad önskar du att du gjort mindre? Dator och iPhone är riktiga tidsätare. Finns så mycket bättre saker att lägga tid på.
18. Hur tillbringade du julen? Julen spenderades hemma i Katrineholm med en sjuk mamma, Pappa, Mormor och min morbror Rolf. Frans saknades men de led av magsjuka i Älvkarhed så det kanske inte gjorde så mycket att de inte var med oss.

19. Blev du kär i år? Lite fjärilar i magen hade jag allt, men jag skulle nog inte kalla det kär.

20. Favoritprogram på TV? Mästarnas mästare, Så mycket bättre. Sen har jag ju mina serier på nätet. :) Greys, Private Practice, How I met your mother, New Girl, Vampire Diaries and True Blood.

21. Bästa boken du läste i år? Det måste vara Anna Janssons böcker om Maria Wern. Har läst alldeles för lite, men ska försöka ändra det. Älskar ju verkligen att läsa.

22. Största musikaliska upptäckten? Svårt. Vet faktiskt inte.

23. Har du gjort några speciella förändringar under året? Ny livsstil med mat, kost och träning. Lämnat Uppsala för Stockholm. Slutade att vara student och fick ett riktigt jobb.

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Minns inte. Jag fick fina examenspresenter i alla fall.

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2011? Bjöd min familj på middag i Uppsala.

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Att ha vissa vänner närmare, att få respons för sina ansträgningar.

27. Hur skulle du beskriva din stil år 2011? Kör på det som jag känner mig bekväm i. Jeans/leggings och tröja. Klänning är även en favorit.

28. Vad fick dig att må bra? Träna, umgås med härliga människor och försöka njuta av nuet och livet.  

29. Vilken kändis var du mest sugen på? Kommer alltid vara Ian Sommerhalder.

30. Vem saknade du? Anna Elm. Maria Anderzen.

31. De bästa nya människorna du träffade? Ett år med flera nya människor i mitt liv. Hanna Larsson, min chef, kollega och träningskompis. Mina nya kollegor är alla underbara människor men Karin, Eric, Emma och Marcus kanske är några som jag skulle kunna tänka mig att spendera mer tid med. Vi är helt enkelt ett härligt gäng. Försöker fundera om jag träffa några andra nya människor. Men kollegorna tar nog priset på bästa nya människorna. Är så glad att jag har dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar