söndag 16 september 2012

Dag 1 av 50

Vi kanske ska börja med en dag som inträffade inte allt för länge sedan. En dag då mitt liv förändrades lite grann. En dag som var betydelsefull på flera sätt.
28 oktober 2011.
Dagen började med lycka. Fortsatte med tentaskrivning vid Ångströms. Efter tentan var skriven så tog jag ett beslut. Jag tog min cykel och åkte ner på stan och gick med i VV. Ett beslut som jag idag är så glad över. Jag väger nu 16 kilo mindre (tror jag det är) och jag är super nöjd. Jag hade aldrig gjort detta utan Malin och Isabella. De var verkligen min inspiration och gav mig motivation till att ändra mitt liv. Eller förbättra mitt liv, genom att ta hjälp med något som jag inte har klarat av själv.

Den 28 oktober är dock mer speciell än ett möte på VV. Detta var dagen då jag blev kär. Dagen då jag kände en sån stor kärlek att hjärtat nästan brister. Dagen då jag träffade Skrutten för första gången. Frans var bara ett litet knyte som låg i mammas famn, inte ens 24 h gammal. Så liten och så underbar. Den lyckan är svår att hitta. Att få träffa den nya lilla familjen redan innan 24 h efter förlossningen var stort. Att se min bror vara så glad, stolt och totalt salig gav mig tårar. Jag har aldrig sett han så lycklig. Jag och min fina bror höll om varandra och torkade tårarna. Vilket mirakel.

Dagen avslutades med sushi med fina Sanna. Detta är en dag som jag som sagt bär med mig av flera anledningar. En lyckans dag. En dag som förändrade mycket.

Jag har aldrig varit så stolt över något som jag är över Frans. Han är min lilla solstråle. Han kan lysa upp den mörkaste vrån i mig. Han får mig alltid att le. I helgen har jag samlat på mig Frans-energi så jag står mig lite till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar