tisdag 13 september 2011

Begravning

Hur ska man orka ta alla beslut? Hur ska man kunna samla sig så mycket att göra allt man måste göra när man drabbas av en hård förlust. Här sitter jag och ska försöka leta fram någon text som man kan skriva på ett kort som ska skickas med en bukettblommor som ska till min gamla väns begravning, och jag klarar inte av det. Texterna är så fina och det finns så många. Vad ska man skriva? Vad passar bäst? Hur ska man kunna välja mellan allt fint som är skrivet? Jag förstår inte. Nu är denna vän inte någon som stod mig nära i livet just nu. Hur ska jag agera när det är någon som står mig nära går bort. Min morfar gick bort i vintras, men jag behövde inte ta några beslut. Blommor till begravningen ordnade någon (Mormor? Mamma?), snittblommor till oss alla ordnade någon, texten till annonsen ordnade någon (mamma), jag kunde bara sörja.

Jag hoppas att dagen då jag måste ta en massa beslut till någon nära dröjer, dröjer väldigt länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar