måndag 10 januari 2011

Tillbaka till verkligheten

Idag började vi i skolan igen, först möte med arbetslaget för genomgång inför en redovisning som vi inte har arbetat med. Men det gick bra, förutom att jag tyclte att själva redovisningen låg opassande. Skulle gärna ha haft denna dag till tentaplugg i stället.
Och nu sitter jag här hemma, i mitt nya rum, och borde plugga vidare. Men är så trött efter första dagen, så vet inte hur jag ska orka. Laga mat ska jag göra också, nu när Malin har flyttat blir det en himla massa mer matlagning för mig. Något som jag vill, men även kommer vara lite jobbigt. Ska satsa mycket på matlådor och att alltid göra en portion extra, så man slipper laga mat varje måltid. Idag ska det bli köttfärsås och spagetti. Vanligt, enkelt men så gott. Sitter och går igenom mail på min hotmail, där jag får mest skräp, men även bra visdomsord från Ardie. Här delar jag med mig av något jag tyckte lät bra. Nu ska jag palla mig upp ur fåtöljen och laga lite mat.

Be a force of goodness in this world. Be a source of light. Let the joy you imagine flow out from you and take on a life of its own.
Love, without concern over whether you'll be loved in return. You will be. You are. Give your love and your kindness just because you can. Do a little less analyzing and a lot more living.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar